Дата публікації:

Моніторинг Харківської області – день другий

У рамках проєкту, що здійснюється Громадською спілкою «Українська мережа за права дитини» (наразі налічує 20 неурядових організацій) спільно з офісом Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Міністерством соціальної політики України та за підтримки офісу ЮНІСЕФ Україна 13 лютого продовжено моніторинговий візит до відповідних закладів та установ Харківської області.

Одночасно працювали дві моніторингові групи, які перевірили Малинівську селищну об’єднану територіальну громаду Чугуївського району, Люботинську спеціалізовану школу-інтернат I-III ступенів “Дивосвіт” Харківської обласної ради та Службу у справах дітей Харківської обласної державної адміністрації.

Загалом враження від візитів позитивні. Розпочнемо із Служби у справах дітей Харківської обласної держадміністрації  та Малинівської селищної об’єднаної територіальної громади. Суттєвих проблем монітори не виявили. Є поодинокі  зауваження, але вони незначні.  Слід наголосити, що у Малинівській ОТГ створено Службу у справах дітей де, крім начальника,  з 2019 року введено посаду фахівця соціальної роботи. Дане рішення є вкрай важливим, тому що якісна робота даного спеціаліста може врятувати дитину від сирітської долі. І добре, що це розуміє голова громади, а обласна Служба у справах дітей його всіляко підтримує.

Про Люботинську спеціалізовану школу-інтернат I-III ступенів “Дивосвіт” Харківської обласної ради хочеться поговорити окремо.

Усі як один експерти моніторингової групи були приємно здивовані та відверто захоплені діяльністю цього закладу. Варто сказати, що у 2016 році тут були представники офісу Омбудсмена та виявили чимало порушень. Після цього часу  у школі змінився директор та майже вісімдесят відсотків персоналу. За два роки на посаді нова керівниця закладу зробила неможливе. Школа-інтернат змінилась до невпізнанності.

Сказати, що тут належно побудовано роботу – це не сказати нічого. Діти самостійно змінюють освітній простір. Усі вихованці дуже креативні. Беруть участь у різноманітних проєктах.

Школа співпрацює з вищими навчальними закладами та громадськими організаціями. Сюди регулярно запрошують видатних людей Харківщини, які проводять майстер-класи, читають лекції та знайомлять дітей із своєю діяльністю. Це допомагає вихованцям школи не лише отримати нові знання, а й визначитись із професійною орієнтацією.

Кожен клас  школи  обладнано Інтернетом. Є інтерактивні дошки. Заклад діє за двома основними напрямками: IT технології та мистецтво. Для того, щоб підтримати творчий потенціал дітей,  в закладі організовують індивідуальні виставки вихованців школи. Їх роботи також вразили моніторів у найкращому сенсі цього слова.

Як каже директорка закладу, вона хоче побудувати  школу своєї мрії, аби для дітей це був, насамперед, дім, створений їх власними ідеями та думками.  Вже  на цю  весну учні та дорослі мають  грандіозні плани. На подвір’ї школи дітям кожного з класів виділили земельну ділянку. Зараз учні розробляють ландшафтний дизайн, а щойно потепліє – самостійно будуть робити клумби та висаджувати рослини та квіти. Одним словом, будуть реалізовувати свої творчі ідеї.

Слід зазначити, що в школі  є пандус. Директорка наголошує, що вони готові у будь-який час приймати дітей з особливими освітніми проблемами і навчати їх не окремо, а разом з усіма. Заклад розраховано на 220 дітей. На момент візиту моніторингової групи там перебувало 176 вихованців.

Окремо хочеться сказати про кухню школи. Вона, на думку моніторів,   просто – зразкова. Є у закладі й окрема їдальня для медичного блоку, щоб хворі діти не перетиналися із здоровими.

Це, напевно, один із найкращих закладів в Україні. Але найголовнішою його ознакою є те, що завдяки плідній роботі директора та персоналу, дітей швидко соціалізовували та віддавали на виховання в сім’ї громадян України. Сьогодні дітей із статусом сиріт та позбавлених батьківського піклування лишилось 4 і керівництво робить все можливе, щоб знайти для них батьків. Вже зараз директорка поставила завдання перед собою та керівництвом області змінити назву «інтернат» на «ліцей», «гімназію» тощо. Керівниця впевнена, що інтернати – це біда для дитини, тому і перепрофілювання закладу почала з середини. Зараз діло за малим, після чого, сподіваємось, в найближчому майбутньому в Україні стане на 1 інтернат менше, проте діти будуть щасливими від того, що навчаються в сучасній школі, є її творцями та господарями.

Експерти наголошують, якби  можливо було за підсумками моніторингових  візитів давати нагороди, ця школа (саме школа, а не інтернат) безсумнівно зібрала б усе золото.

Сподіваємось, що це не останні приємні враження під час моніторингових візитів і повідомляємо, що вже 14 та 15 лютого експерти у сфері захисту прав дитини перевірятимуть Донецьку область.

ПІДПИСАТИСЬ НА НОВИНИ
Піднятися вгору