fbpx
placeholder
До списку довин

«Українська мережа за права дитини» спільно з МОН провела вебінар про інклюзивну освіту для соцпрацівників

У рамках проекту «Оцінка та реагування на виклики щодо захисту дітей під час пандемії COVID-19» громадська спілка «Українська мережа за права дитини» разом з Міністерством освіти та науки України провела вебінар для соціальних працівників по інклюзивній освіті. Однією з цілей проекту є зміцнення потенціалу фахівців системи захисту прав дітей та соціальної підтримки сімей. 

Під час моніторингу родин саме соціальні працівники зіштовхуються з питаннями інклюзивної освіти для дітей та консультують батьків, до яких організацій звертатися. Задля підвищення компетенцій спеціалістів у питаннях  освітнього законодавства, провели вебінар на тему: «Інклюзивне навчання: як забезпечити освіту для дітей з особливими потребами за місцем їхнього проживання». Спікером стала Ольга Набоченко — державний експерт з питань інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України.

Згідно із даними МОН, більше 30 000 дітей нині здобувать інклюзивну освіту. Порядок організації та особливості регулювання  інклюзивної освіти на всіх рівнях регламентують закон України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII, зокрема ст. 20 та ст 1, п.12,  та закон України «Про повну загальну середню освіту» № 764-IX від 13.07.2020, ст. 12 та ст. 20.

Ольга Набоченко наголосила, що правом на інклюзивне навчання може скористатися будь-яка дитина у разі, якщо батьки обирають для неї таку форму. Постановою Кабміну від 12 липня 2017 р. № 545 затверджено порядок утворення та діяльності інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) на території всієї України. Батьки можуть звернутися до центрів за безкоштовною консультацією – спеціалісти ІРЦ визначать освітні потреби дитини та нададуть рекомендації. Нині налічується 633 інклюзивно-ресурсних центри в усіх областях України.

Для того, аби отримати рекомендації, батьки можуть подати документи дистанційно. На порталі ІРЦ потрібно обрати центр за місцем проживання, завантажити і заповнити документи, надіслати працівникам та чекати запрошення на зустріч. Якщо дитині буде надана рекомендація інклюзивного навчання, батьки можуть подати заяву до школи із проханням створити  інклюзивний клас чи інклюзивну групу, додавши висновок ІРЦ.

Крім цього, державний експерт з питань інклюзивної освіти Міністерство освіти і науки України розповіла про особливості функціонування інклюзивного класу та додаткові послуги для дітей, які гарантуються законом. Дітям, які мають спеціальні освітні потреби, допомагатиме асистент викладача: підбиратиме індивідуальні завдання, допомагатиме із вирішенням питань під час уроку, модифікуватиме навчальні теми. За потреби, дитина може отримати додаткові послуги від інших спеціалістів: логопеда, дефектолога, реабілітолога тощо. Такі послуги оплачуються за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами. Також дитині можуть докупити необхідні матеріали, спеціальне обладнання чи корекційні програми, аби вона змогла опанувати освітню програму.

Окремо слід зазначити послугу «асистент дитини» —  як правило, ця послуга надається соціальними працівниками. Батьки або особи, що їх замінюють, мають можливість отримати таку допомогу, якщо не можуть самі допомагати дитині під час навчання.

Отож, право дитини отримати інклюзивну освіту гарантується законами України і відмова працівників навчальних закладів створити інклюзивну групу чи клас є, фактично, порушенням законодавства. При цьому соціальні працівники відіграють ключову роль саме в інформуванні батьків про отримання безкоштовних послуг та консультацій.



Поділитися: