Дата публікації:

10 фактів про соціальну послугу супроводу під час інклюзивного навчання

28 листопада відбувся вебінар “Особливості супроводу під час інклюзивного навчання”, організований ГС “Українська мережа за права дитини” спільно з Міністерством соціальної політики України. Лекторкою виступила Вікторія Галайдюк, виконавча директорка ГО “Ліга соціальних працівників України”, асистентка кафедри соціальної роботи та реабілітації Національного університету біоресурсів і природокористування України, докторка філософії в галузі державного управління. 

Нижче зібрано основні факти, які були обговорені під час заходу.

1. Законодавча основа послуги

Соціальна послуга супроводу під час інклюзивного входить до базового переліку послуг, які надаються вразливим категоріям населення безоплатно за кошти місцевого бюджету. 

2. Хто може надавати послугу

Надавачами можуть бути соціальні робітники, що є працівниками зареєстрованих надавачів соціальних послуг (комунальних, недержавних організацій або ФОПів). Важлива умова – відповідність надавача критеріям і включення до реєстру надавачів соціальних послуг. 

Важливо: асистентом дитини можуть бути й батьки чи уповноважені ними особи. Але це не регламентується законодавством про соціальні послуги, не вимагає дотримання державного стандарту соціальної послуги та проходження відповідного навчання. 

3. Основні завдання соціального робітника, який надає послугу супроводу 

Соціальний робітник допомагає дитині в самообслуговуванні, забезпечує безпеку, супроводжує в пересуванні, організовує дозвілля під час перерв тощо. Важливо, що цей працівник не втручається у навчальний процес і не виконує функції педагога.

4. Хто отримує послугу

Послуга надається дітям із особливими освітніми потребами, які потребують 3–5 рівня підтримки, згідно з висновками інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ). Більше про ІРЦ можете почитати тут. 

5. Де і коли надається послуга

Соціальна послуга надається лише під час освітнього процесу у закладах освіти (дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних, що надають середню освіту). 

Поки що ця послуга не розрахована на онлайн-навчання вдома. 

6. Процедура оформлення послуги

Для отримання послуги батьки звертаються із заявою до управління соціального захисту населення. Організація і надання послуги відбувається на основі державного стандарту та підписаного договору між надавачем і одним із батьків (чи опікунів). Також потрібно оформити договір про участь в освітньому процесі між асистентом дитини (учня) та закладом освіти, де навчається дитина (в особі його керівника) .

7. Індивідуальний підхід

Зміст послуги визначається індивідуальним планом підтримки дитини. Під час складання плану враховуються всі потреби, наприклад, підтримка в пересуванні чи контроль приймання ліків.

8. Один асистент на одну дитину

Форма роботи – індивідуальна. Один соціальний робітник забезпечує супровід однієї дитини, що гарантує якісну допомогу та безперервність підтримки.

9. Фінансування та механізми залучення

Громади можуть залучати комунальних чи недержавних надавачів послуг. У разі потреби можуть використовувати механізми аутсорсингу, соціального замовлення або закупівель послуг у ФОПів.

10. Навчання для соціальних робітників

Соціальні робітники, які працюють асистентами дітей, обов’язково проходять навчання. Воно охоплює основи роботи з дітьми, медичну підготовку та базові знання психології.

Послуга супроводу під час інклюзивного навчання є важливим інструментом для підтримки дітей з особливими освітніми потребами та їх сімей. Вона забезпечує комфортні умови навчання, допомагає соціальній інтеграції дітей.

Захід провела Громадська спілка “Українська мережа за права дитини” в межах проєкту “Розвиток, впровадження та підтримка ефективних політик сейфґардінг серед членів Української мережі за права дитини та поза нею” за фінансової підтримки Terre des hommes Deutschland. 

ПІДПИСАТИСЬ НА НОВИНИ
Підписатися
Піднятися вгору