
Поради від Kids of Ukraine: як залучати донати за кордоном та в Україні
До грудня 2023 року Kids of Ukraine працювала коштом внесків закордонних благодійників. Тільки у 2024 році команда організації почала шукати ресурси в Україні. Голова організації Артем Мазур особисто займається залученням коштів та пошуком партнерів.
«На початку і зараз на нас працює соціальний капітал, який я з членами команди накопичували: наші знайомства, певна репутація, соціальні мережі. Спрацьовує щось таке, що я взагалі не очікував. Наприклад, мені одна американка написала в LinkedIn, що вона готова допомогти. Запропонувала подвоїти суму, яку ми зберемо публічно під фінансування одного з наших центрів, робота якого стала під питанням, після припинення допомоги від USAID. Нам вдалось зібрати 5 тисяч доларів і жінка скинула ще 10 тисяч доларів», почувши цю історію ще одна американка додала 10 000 доларів, – розповідає Артем.
Ось кілька спостережень та порад від Артема, що допоможуть іншим організаціям Української мережі за права дитини залучати кошти у свої проєкти:
- Публічність фандрейзера.
Людина, яка займається залученням коштів та партнерів має бути публічною і поділяти цінності організації, представляти її на національних і міжнародних заходах.

Фото з особистої сторінки Артема у Facebook
«У громадському секторі правила продажів працюють так само як і в бізнесі. Хтось має їздити на великі міжнародні івенти, готуватись до цього, призначати зустрічі та проводити перемовини. Створювати “воронку продажів”, де зі 100 знайомств можуть бути корисними 5-10%», – розповідає Артем.
- Простота у переказі донату за принципом “донат у 2 кліки”.
На переконання Артема, чим складніше процедура сплати благодійного внеску – тим менше українці будуть донатити. З його досвіду, тільки іноземці будуть заповнювати банківські реквізити вручну, щоб переказати якусь суму на добру справу.
«Kids of Ukraine пройшла верифікацію Monobank і будь-хто може переказати свій кешбек на наш рахунок. Для цього потрібно вибрати відповідну назву організації у розділі “Кешбек на благо”. Також у нас є благодійна монобанка, куди теж можна донатити. Процедура займає буквально до 15 секунд. Завдяки цим внескам ми сплачуємо оренду наших центрів, оплату послуг психологів», – розповідає Артем.
- Оберіть фокус – з якими партнерами та організаціями варто працювати
Перед тим, як залучати кошти в якійсь компанії – переконайтесь, що у вас спільні цінності і є точки дотику. Наприклад, гроші на дитячі проєкти простіше просити у виробників товарів або послуг для дітей. Іншими словами, звертатись до тих, кому ця тема близька.

Фото з особистої сторінки Артема у Facebook
«Ми для себе прийняли рішення, що ми не йдемо в ті організації, для яких не зрозуміло чим ми займаємось. Звертаємось до фондів, що працюють з молоддю та організацій, які роблять продукти та сервіси для дітей», – розповідає Артем.
- Готуйте звіти
Кожному донору Kids of Ukraine надають: фінансово-документальний звіт, фото і відео, наративний звіт в якому пояснюють який вплив має програма на кінцевих бенефіціарів. Верифікованим юридичним та фізичним особам готують особисту подяку за отримані донати та звіт про те, куди пішли їх кошти. Також публічні звіти є на сайті організації.
Для Артема особисто прикладом є фонд «Повернись Живим»: як вони збудували систему звітності та прозорості в організації. У своїй організації він прагне бути такими ж.
«Люди хочуть бачити і відчувати приналежність до впливу, що зробив їх донат – це потрібно розуміти, поважати і підтверджувати доказами. Навіть, якщо донат зробила найближча людина», – розповідає Артем.
- Аудит
Успішна аудиторська перевірка підтверджує, що організація прозора, правильно витрачає кошти й дотримується законодавства. Це також можливість побачити слабкі місця в бухгалтерії, документах, управлінні організації. Аудитор може дати рекомендації, як зробити процеси більш ефективними, прозорими та захищеними від помилок і шахрайства.

Фото з особистої сторінки Артема у Facebook
«Ми як молода організація плануємо це зробити та збираємо кошти на проведення аудиту та паралельно спілкуємось щодо надання гранту на проведення аудиту. Зараз ми проводимо оновлення веб-сайту, будемо ще кращими та зрозумілими і для донорів, і для бенефіціарів», – розповідає Артем.
Читайте більше про діяльність асоційованого члена УМПД – Kids of Ukraine на сайті Мережі.
Матеріал підготовлено громадською спілкою “Українська мережа за права дитини” в межах проєкту “Розвиток, впровадження та підтримка ефективних політик сейфґардінг серед членів Української мережі за права дитини та поза нею” за фінансової підтримки Terre des hommes Deutschland.